Μουσική: Loretta Lynn – Dear Uncle Sam

Ο «Θείος Σαμ» είναι μία προσωποποίηση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ που εμφανίστηκε από το πόλεμο του 1812 σε διάφορα φυλλάδια που ζητούσαν από τους ανθρώπους να πάρουν τη πλευρά του. Αυτό εννοεί και το τραγούδι «Dear Uncle Sam» (Αγαπητέ Θείε Σαμ) που ερμήνευσε για πρώτη φορά η τραγουδίστρια Loretta Lynn στο δίσκο της «I Like ‘Em Country» (Μου αρέσουν κάντρι) το 1966. Αυτό θα τραγούδι θα δούμε και εμείς σε αυτό το άρθρο μας.

Πηγή: RootsVinylGuide.com

Όσα χρόνια και αν έχουν περάσει, υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν αλλάζουν στο πόλεμο. Ένα από αυτά είναι ο αποχωρισμός ζευγαριών χωρίς να γνωρίζει κανείς εκ των δύο εάν θα βρεθούν ποτέ ξανά. Αυτό το μήνυμα προσπάθησε ως συνθέτης, στιχουργός, και ερμηνεύτρια να περάσει η Loretta Lynn στο τραγούδι «Dear Uncle Sam». Το τραγούδι αναφέρεται σε μία σύζυγο που αποχαιρετά τον άντρα της που πηγαίνει να πολεμήσει στο Βιετνάμ τη δεκαετία του 1960. Μάλιστα, ήταν από τα πρώτα τραγούδια αυτού του είδους μουσικής που μετέφερε κάποιο μήνυμα για το πόλεμο του Βιετνάμ.

Πηγή: Catawiki.com

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τους στίχους σε ελληνική απόδοση, και εν συνεχεία, το κλασικό πλέον τραγούδι κάντρι της Loretta Lynn που βλέπετε σε μία τηλεοπτική εκτέλεση του την ίδια περίοδο. Απολαύστε το τραγούδι «Dear Uncle Sam» (Αγαπητέ Θείε Σαμ) από το 1966, που παραμένει ακόμα επίκαιρο.


Αγαπητέ Θείε Σαμ
Γνωρίζω ότι είσαι πολυάσχολος
Και απόψε σου γράφω
Μέσα στα δάκρυα και με τρεμάμενο χέρι

Ο αγαπημένος μου απάντησε
Όταν έλαβε το κάλεσμα σου
Είπες ότι πραγματικά τον χρειάζεσαι
Αλλά δε τον χρειάζεσαι όπως τον χρειάζομαι εγώ

Μη με παρεξηγείς
Ξέρω ότι μάχεται για τη πατρίδα μας
Πραγματικά αγαπώ τη χώρα μου
Αλλά επίσης αγαπώ τον άντρα μου

Με υπερηφάνεια φοράει τα χρώματα
Της κόκκινο-λευκό-μπλέ σημαίας μας
Ενώ εγώ φοράω ένα πόνο στη καρδιά
Από όταν με παράτησε για εσένα

Αγαπητέ Θείε Σαμ
Μόλις έλαβα το τηλεγράφημα σας
Και δε μπορώ να πιστέψω ότι εγώ
Τρέμω κατά αυτό το τρόπο
Γιατί το τηλεγράφημα σας λέει…
Λυπάμαι αλλά πρέπει να σας ενημερώσω ότι…


Γράψτε τα σχόλια σας εδώ...