Η αεροπορία της ΜΙΤ

Το άρθρο αυτό αποτελεί έργο συλλογικής εργασίας υπό το «Πρόγραμμα ΕΝΥΩ».

Οι περισσότεροι αναγνώστες μας θα έχουν δει φωτογραφικό υλικό από στελέχη της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, της ΜΙΤ (Millî İstihbarat Teşkilatı, Εθνικός Οργανισμός Πληροφοριών), να μεταφέρουν άτομα που απαγάγουν ανά τον κόσμο με αεροσκάφη πίσω εις τη Τουρκία. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι από το 2007 η ΜΙΤ διαθέτει τη δική της αεροπορία και ονομάζεται «Havacılık Daire Başkanlığı», δηλαδή Τμήμα Αεροπορίας.

Πηγή: Tr724.com

Το 2007 τη διοίκηση της ΜΙΤ είχε αναλάβει ο Εμρέ Τανέρ και έκανε μία μεγάλη αναδιοργάνωση με βάση τα πρότυπα της CIA (Central Intelligence Agency, Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών) των ΗΠΑ με την οποία είχε στενή συνεργασία. Έως τότε (και περίπου έως και το 2010) για μυστικές δράσεις (π.χ. δολιοφθορές, εμπρησμούς, δολοφονίες, κτλ.) η ΜΙΤ χρησιμοποιούσε άτομα του υποκόσμου με τα οποία είχε σχέση χειριστή-πράκτορα (περισσότερα στο άρθρο μας «Διαφορά πράκτορα και κατασκόπου»). Με απλά λόγια, αξιωματικοί της ΜΙΤ στρατολογούσαν μέλη του υποκόσμου και τους ανέθεταν μυστικές αποστολές της υπηρεσίας.

Πηγή: 140Journos.com

Αυτό το μοντέλο έχει ασφαλώς πολλούς κινδύνους και έτσι ο Ε. Τανέρ αποφάσισε να το αλλάξει σε εκείνο του λεγόμενου παραστρατιωτικού τμήματος της CIA, του SAC (Special Activities Center, Κέντρο Ειδικών Δραστηριοτήτων) που έχει κυρίως πρώην στελέχη ειδικών επιχειρήσεων των ενόπλων δυνάμεων. Φυσικά αυτό χρειάζεται και μία σειρά υλικοτεχνικής υποστήριξης. Για παράδειγμα στη CIA εις το SAC υπάρχει Τμήμα Ναυτικού, Αεροπορίας, και Εδάφους/Ξηράς. Το 2007 λοιπόν, ο Εμρέ Τανέρ ανακοινώνει τη δημιουργία του Τμήματος Αεροπορίας με αυτό το στόχο κατά νου. Τη παροχή κεκαλυμμένων μέσων εναέριας μεταφοράς.

Πηγή: Aksam.com.tr

Εις το βιβλίο «Η μυστική δράση των Τούρκων στην Ελλάδα και η σύγχρονη ΜΙΤ (Τόμος Β)» συναντάμε τη παρακάτω περιγραφή για αυτό το τμήμα της ΜΙΤ από την αναδιοργάνωση του 2007.

«… ενώ στις Διευθύνσεις και Τμήματα που υπάγονται στον τρίτο υπαρχηγό, αρμόδιο για τις διοικητικές υποθέσεις και εν γένει υποστήριξη, ο οποίος εμφανίζεται ενισχυμένος με την δημιουργία ενός τμήματος που μέχρι τότε δεν υπήρχε και συγκεκριμένως με το Τμήμα Αεροπορίας. Το τμήμα αυτό προφανώς δεν έχει να κάνει με την συλλογή πληροφοριών για αεροπορικά θέματα αλλά για την διαχείριση των αεροπορικών μέσων που απέκτησε και χρησιμοποιεί η ΜΙΤ.»

Πηγή: TheIntercept.com

Φυσικά η ΜΙΤ κάνει ότι μπορεί για να εξασφαλίσει ότι τα εναέρια μέσα του Τμήματος Αεροπορίας δε σχετίζονται άμεσα με την υπηρεσία ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται για κεκαλυμμένες επιχειρήσεις σε όλο το κόσμο. Παρ’όλα αυτά, από το 2007 έως και σήμερα κάποια εξ’αυτών έχουν γίνει γνωστά. Είναι αυτά που βλέπετε στη συνέχεια.

Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα

Ακολουθώντας τις «τάσεις» της CIA με το πρόγραμμα εξουδετέρωσης τρομοκρατών σε όλο το κόσμο μέσω μη επανδρωμένων αεροχημάτων, το Τμήμα Αεροπορίας της ΜΙΤ τα τελευταία χρόνια μεγάλωσε το στόλο και το προσωπικό του με μη επανδρωμένα αεροχήματα. Ένα παράδειγμα από τη χρήση τους είχαμε δει εις το άρθρο μας «MIT: Εξουδετέρωση του Ισμαήλ Οζντέν».

Πηγή: SputnikNews.com

Κεκαλυμμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα

Ένα αεροσκάφος εξ’αυτών που γνωρίζουμε είναι ένα Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604 με αναγνωριστικό TT4010 το οποίο κατά το διάστημα 2017-2018 είχε χρησιμοποιηθεί σε πολλές επιχειρήσεις απαγωγών με τη πιο γνωστή να είναι εκείνη που είχαμε παρουσιάσει εις το άρθρο μας «MIT: Η απαγωγή στο Καζακστάν και τα βασανιστήρια», αλλά δεν είναι το μόνο.

Πηγή: JetPhotos.com

Αν μεταφερθούμε στο 1999 με ένα παρόμοιο αεροσκάφος είχε απαχθεί και μεταφερθεί και ο Οτσαλάν. Πιο πρόσφατα τώρα, το Σεπτέμβριο του 2020, ο γνωστός δημοσιογράφος Αμπντουλάχ Μποζκούρτ αποκάλυψε ότι για να λειτουργεί μυστικά αυτά τα αεροσκάφη η ΜΙΤ εδώ και δεκαετίες έχει αναπτύξει ένα δίκτυο από εικονικές εταιρείες στις οποίες είναι δηλωμένα ως ιδιωτικά αεροσκάφη. Βλέπετε ενδεικτικά το δίκτυο που απεκάλυψε ο Α. Μποζκούρτ στη συνέχεια.

Πηγή: Προσωπικό αρχείο

Ο λόγος της αλλαγής ονόματος το 2019 ήτο διότι λόγω των απαγωγών έγινε διαρροή των στοιχείων των αεροσκαφών που λειτουργούσαν υπό αυτή την εικονική εταιρεία. Συνολικά, από αυτή την έρευνα του Α. Μποζκούρτ έγιναν γνωστά τα ακόλουθα εναέρια μέσα που υπάγονται εις τη ΜΙΤ μέσω των παραπάνω εικονικών εταιρειών.

  • TT4010: Αεροσκάφος Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604
  • TC-KLE: Αεροσκάφος Bombardier CL-600-2B16 Challenger 605
  • TT5030: Ελικόπτερο Sikorsky S-76C
Πηγή: Scramble.nl

Σαφώς ένα τόσο πολύπλοκο δίκτυο εικονικών εταιρειών που λειτουργεί επί τόσα συνεχόμενα έτη θα έχει πολύ περισσότερα αεροσκάφη και ελικόπτερα, αλλά τα παραπάνω είναι εκείνα που έχουν διαρρεύσει έως και σήμερα. Αν γνωρίζετε περισσότερα γράψτε μας στα σχόλια του άρθρου μας.

Πηγή: Flickr.com

Κατασκοπευτικά αεροσκάφη

Τα τελευταία έτη γίνεται λόγος ότι το Τμήμα Αεροπορίας της ΜΙΤ επεκτάθηκε και πέραν της υποστηρίξεως αποστολών μυστικών δράσεων και στο χώρο του ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance, Πληροφορίες, Παρακολουθήσεις, Αναγνωρίσεις) ειδικών επιχειρήσεων. Δηλαδή, κεκαλυμμένα αεροσκάφη τα οποία όμως είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες για συλλογή πληροφοριών όπως υποκλοπές επικοινωνιών, καταγραφές ραδιοσυχνοτήτων, αεροφωτογραφίες, κτλ. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2020 το γνωστό περιοδικό «Scramble» έκανε αναφορά ότι το αεροσκάφος ISR «ΑΡΤΕΜΙΣ» των ΗΠΑ με το σύστημα υποκλοπών και συλλογής πληροφοριών «ΑΔΗΣ» που δοκιμάστηκε εις τη Λιβύη έχει τραβήξει τη προσοχή της ΜΙΤ διότι μπορεί να εφαρμοστεί στα αεροσκάφη της (εκείνα τύπου Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604) με μικρό κόστος.

Πηγή: Facebook.com/Scramblemagazine

Παραπάνω είναι το σύστημα «ΑΡΤΕΜΙΣ» των ΗΠΑ σε ένα κεκαλυμμένο αεροσκάφος της διοίκησης ειδικών επιχειρήσεων το οποίο είναι δηλωμένο στην ιδιωτική εταιρεία Tenax Aerospace LLC. με έδρα στη πολιτεία του Μισισίπι.

Πηγή: StockholmCF.org

Ελπίζουμε με αυτό το σύντομο άρθρο να ρίξαμε λίγο φως στον αόρατο κόσμο του Τμήματος Αεροπορίας της ΜΙΤ, του πως λειτουργεί, τι αποστολές υποστηρίζει, και ένα μικρό μέρος του στόλου του. Αν γνωρίζετε περισσότερα επ’αυτού και θέλετε να τα μοιραστείτε με τους αναγνώστες μας γράψτε μας στα σχόλια του άρθρου.

Γράψτε τα σχόλια σας εδώ...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s