Ιστορίες: Η εκπαίδευση των SEAL (Τ. Βεντούρα)

Ο κύριος Τζέσε Βεντούρα είναι ένας ζωντανός θρύλος στις ΗΠΑ. Γεννημένος το 1951 κατάφερε να γίνει παρασημοφορημένος επαγγελματίας πολεμιστής των ομάδων SEAL, παγκοσμίως γνωστός παλαιστής, καθώς και ηθοποιός, συγγραφέας και πιο πρόσφατα, πολιτικός. Σε μία συνέντευξη του περιγράφει εν συντομία τι έμαθε από την εκπαίδευση του για την επίλεκτη μονάδα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.

Πηγή: YouTube.com/watch?v=pfQweZnarAY
Πηγή: YouTube.com/watch?v=pfQweZnarAY

Το βίντεο είχε δημοσιευτεί το Δεκέμβριο του 2015 από το επίσημο κανάλι του παρουσιαστή Γκράχαμ Μπένσινγκερ για την εκπομπή του «In Depth» (Εις Βάθος). Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη όπως είχε δημοσιευτεί παρακάτω ή να τη διαβάσετε σε ελληνική απόδοση ακριβώς κάτω από το βίντεο.



Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Θέλω να σε πάω πίσω στην εποχή που ήσουν SEAL του Πολεμικού Ναυτικού. Γνωρίζω ότι και οι γονείς σου είχαν υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά νομίζω δεν ήταν αρχικά θετικοί στην ιδέα σου να πας εκεί και να μη σπουδάσεις στο κολέγιο.

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Όχι, και ο πατέρας μου και η μητέρα μου, για τους οποίους σπάνια μιλάω, ήταν βετεράνοι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η μητέρα μου ήταν νοσοκόμα στη Βόρεια Αφρική και ο πατέρας μου κέρδισε έξι παράσημα Χάλκινου Αστέρα. Υπηρέτησε στη Βόρεια Αφρική, στη Νορμανδία, συμμετείχε στη μάχη των Αρδεννών, στη γέφυρα του Ρεμάγκεν και στο Βερολίνο. Σε όλα αυτά. Και ο πατέρας μου ήταν όσο κατά του πολέμου όσο μπορεί φανταστεί κανείς. Η μόνη συμβουλή του πατέρα μου ήταν η εξής… Κοίτα, εάν θέλεις να υπηρετήσεις… Και ήταν επηρεασμένος γιατί ήταν από το Στρατό Ξηράς… Μου είπε, μπες στη Πολεμική Αεροπορία ή στο Πολεμικό Ναυτικό γιατί τουλάχιστον θα σου μάθουν κάτι που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Αυτό που δεν είχε καταλάβει ο πατέρας μου ήταν ότι θα πήγαινα στο Ναυτικό της λάσπης, που βασικά… Θα το πω κάπως έτσι… Όταν βγήκα, πέρασα χρόνια άνεργος. Όταν πήγα στην υπηρεσία ανέργων και με ρώτησαν τι γνωρίζω να κάνω, μου είχαν πει οι φίλοι μου που είχαν βγει πριν από εμένα πως να απαντήσω. Όταν μας ρώταγαν τι γνωρίζουμε να κάνουμε ως SEAL του Πολεμικού Ναυτικού ή βατραχάνθρωπος ήταν… Είμαι ειδικός σε καταδύσεις, καταστροφές με εκρηκτικά, και άλματα με αλεξίπτωτα. Τι δουλειά ως πολίτης μπορείς να κάνεις με αυτά;

Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Όντως.

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Και μου έδωσαν το χαρτί ανεργίας.

Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Χαχα! Πως θα μπορούσες με το καλύτερο τρόπο να περιγράψεις τι ήταν η εκπαίδευση για SEAL;

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Είναι δύσκολη, δεν είναι για όλους. 300 παιδιά ήταν στο κέντρο όταν μας έδωσαν το χαρτί των γραπτών εξετάσεων. Γύρω στους 30 έμειναν για να το συμπληρώσουν. Από τους 300 που ήταν αρχικά στην αίθουσα και τους 30 που έγραψαν στις εξετάσεις αξιολόγησης για την εισαγωγή, μόνο τέσσερις περάσαμε. Τέσσερις από τους 300. Μετά όταν μπαίνεις στην εκπαίδευση έχεις όλους τους τύπους που πέρασαν αυτή τη γραπτή εξέταση αξιολόγησης και κατά μέσο όρο το κάθε σχολείο ξεκινάει με 100-125 άντρες από τους οποίους θα αποφοιτήσουν γύρω στους 25.

Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Εντυπωσιακό.

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Έχει 75% με 80% ποσοστό αποτυχίας. Άρα, δεν είναι για όλους, και δε σε κάνει ήρωα ή κάτι τέτοιο. Είναι μια δουλειά που πρέπει να είσαι πολύ κατάλληλος για να την κάνεις.

Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Τι έκανε την εκπαίδευση πολύ χειρότερη απ’ότι περίμενες όταν έμπαινες;

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Όλη η εκπαίδευση ως σύνολο, όσο καιρό είσαι εκεί απαγορεύεται να περπατάς.

Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Τι θέλεις να πεις;

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Πρέπει να τρέχεις. Τρέχεις για να πας για τρέξιμο, τρέχεις για να φας, τρέχεις όπου και αν πας. Το περπάτημα απαγορεύεται κατά τη διάρκεια του σχολείου. Φαντάσου πόσο μακριά μπορείς να τρέξεις, και εμένα το δυνατό μου σημείο ήταν η κολύμβηση στην εκπαίδευση. Πραγματικά αυτό που τη κάνει δύσκολη, είναι ότι είσαι αγωνιστής τρίαθλου. Είναι ο καλύτερος τρόπος να το περιγράψω. Και επιπρόσθετα έχεις τη ψυχολογική πίεση. Οι εκπαιδευτές συνεχώς σε πιέζουν ψυχολογικά. Προσπαθούν να σε κάνουν να τα παρατήσεις.

Γ. ΜΠΕΝΣΙΝΓΚΕΡ: Ξέρω ότι αυτή είναι μία ασήμαντη ιστορία, αλλά τι συνέβη λίγο μετά το ξεκίνημα σου όταν παραδέχτηκες ότι είχες φουσκάλες στα χέρια σου;

Τ. ΒΕΝΤΟΥΡΑ: Όχι, όχι, όχι. Αυτή ήταν η πρώτη φορά στο στίβο εμποδίων. Δεν είχα κάνει προετοιμασία για την εκπαίδευση, έφτασα εκεί τη Παρασκευή και το σχολείο ξεκίνησε τη Δευτέρα. Τα χέρια μου δεν ήταν σκληρά. Έτσι όταν έτρεξα το στίβο εμποδίων, που φυσιολογικά το κάνεις σε περίπου 10 λεπτά όταν είσαι καλός, εκείνη την ημέρα μου πήρε 45 λεπτά. Τη πρώτη μέρα της εκπαίδευσης. Και στο τέλος της μέρας είχα τέσσερις τεράστιες φουσκάλες στα χέρια μου γιατί δεν είχα σκληρά χέρια, μόλις είχα βγει από το λύκειο. Δεν είχα περάσει ποτέ στίβο εμποδίων πριν ενώ κάποιοι άλλοι είχαν φτάσει ένα μήνα πριν και είχαν προπονηθεί και είχαν σκληρύνει τα χέρια τους. Εκείνη την ημέρα, στο τέλος, ο Τέρι Μόρι, ο εκπαιδευτής Μόρι, που σήμερα είναι καλός μου φίλος, ήταν ο εκπαιδευτής της πρώτης φάσης. Ο πιο τρομακτικός άντρας που γνώρισα ποτέ επάνω στη γη. Ήρθε με ένα τραπεζάκι και ένα φαρμακείο, και είπε «ωραία άχρηστοι, ποιος από εσάς έχει φουσκάλες;» Κοίταξα τα χέρια μου, και είπα στον εαυτό μου, σίγουρα χρειάζομαι ιατρική φροντίδα και έκανα το λάθος να σηκώσω το χέρι μου. Κάτι που δε πρέπει να κάνεις, μη τραβάς τη προσοχή. Το μαθαίνεις γρήγορα αυτό, εγώ το έμαθα εκείνη την ημέρα. Έτσι με κάλεσε μπροστά από όλους, μου είπε «για να δω» και του έδειξα τα χέρια μου. Μου λέει «έχεις φουσκάλες, είσαι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας;» Και του είπα δεξιόχειρας. Και είπε, «δώσε μου το δεξί σου χέρι». Και του έδωσα το δεξί μου χέρι και νόμιζα ότι θα θα έβαζε κάποιο αντισηπτικό, γάζα, οτιδήποτε θα έπρεπε να κάνει. Έπιασε μία-μία όλες τις φουσκάλες και τις ξερίζωσε από το χέρι μου. Κάθομαι προσοχή με δάκρυα να τρέχουν στο πρόσωπο μου, δεν είχα πονέσει περισσότερο στη ζωή μου μέχρι τότε. Μετά μου είπε να γυρίσω προς τους εκπαιδευόμενους και μου είπε, «ωραία, τώρα κάνε μόνος σου το άλλο χέρι». Και έπρεπε να κάθομαι μπροστά από όλους και να ξεριζώνω τις φουσκάλες μόνος μου και μετά με κοίταξε και μου είπε, «άντε πήγαινε πίσω στη θέση σου ηλίθιε». Τι έμαθα από αυτό; Μη τραβάς τη προσοχή επάνω σου. Γίνε ένα με τους γύρω σου. Μην επιτρέπεις στους εκπαιδευτές να συγκεντρωθούν επάνω σου. Θα το κάνουν, κάποια στιγμή σε όλους συγκεντρώνονται, αλλά μη το κάνεις όταν δε χρειάζεται.



Πηγή: YouTube.com/watch?v=pfQweZnarAY
Πηγή: YouTube.com/watch?v=pfQweZnarAY

Γράψτε τα σχόλια σας εδώ...

