Σωστές κάμψεις

Οι κάμψεις είναι μία από τις πιο απλές ασκήσεις σωματικής ενδυνάμωσης που προσφέρουν εκγύμναση σε πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα. Είναι μία άσκηση αρκετά ασφαλής από τραυματισμούς και μπορεί να μεταβληθεί εύκολα ώστε να αλλάξει το επίπεδο δυσκολίας της. Όλα αυτά αποτελούν σημαντικούς λόγους στο γιατί η άσκηση αυτή περιλαμβάνεται σχεδόν σε κάθε είδους προγράμματος γυμναστικής. Εδώ θα δούμε ποιος είναι ο σωστός τρόπος εκτέλεσης των «απλών», στρατιωτικού τύπου κάμψεων.

swstes_kampseis_01

Οι σωστές κάμψεις αρχικά γίνονται με ένα ρυθμό αρκετά αργό ώστε να νοιώθουμε την αντίσταση που βάζουμε έναντι της βαρύτητας καθώς κατεβαίνουμε και ανεβαίνουμε. Πέρα από αυτό, στις σωστές κάμψεις παίζει τεράστιο ρόλο η σωστή, ευθεία στάση του σώματος-κορμού έτσι ώστε να γίνεται εκγύμναση των μυϊκών ομάδων του κορμού αλλά και των ποδιών. Το πρώτο βήμα δηλαδή είναι να τοποθετήσουμε τα χέρια στο έδαφος, περίπου σε ευθεία με τους ώμους, με τις παλάμες παράλληλα προς το σώμα μας όπως βλέπετε στις επόμενες φωτογραφίες.

swstes_kampseis_02

Εκεί που οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν λάθος είναι στην στάση του σώματος. Για τα μέγιστα αποτελέσματα από κάθε κάμψη το σώμα πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη ευθεία. Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ το να έχουμε σηκωμένο το κεφάλι μας κοιτώντας προς τα εμπρός. Βλέπετε πως πρέπει να είναι η στάση του κορμού από το πλάι εδώ.

swstes_kampseis_03

Αν κάνετε κάμψεις χωρίς κάποιο άλλο άτομο τότε ίσως να είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσετε κάποιο καθρέφτη ή να βιντεοσκοπήσετε τον εαυτό σας για να δείτε πιθανά λάθη στη στάση του σώματος σας. Αν έχετε κάποιο δεύτερο άτομο τότε είναι πολύ πιο εύκολο να σας βοηθήσει να διορθώσετε τα λάθη σας. Από αυτή τη στάση σώματος και με τον ίδιο, σταθερό ρυθμό σε κάθε κάμψη κατεβαίνουμε μέχρι οι αγκώνες μας να είναι σε κλίση 90 μοιρών, με το σώμα μας ίσιο και το κεφάλι να κοιτάει εμπρός. Αυτό σημαίνει ότι το στήθος μας σχεδόν θα αγγίζει το έδαφος.

swstes_kampseis_04

Αν έχουμε δεύτερο άτομο με το οποίο κάνουμε γυμναστική μπορούμε να του ζητήσουμε να ξαπλώσει απέναντι μας, να ακουμπήσει τη γροθιά του στο έδαφος και να κοιτάει κάπου αλλού. Κάθε φορά που το στήθος μας ακουμπάει στο γροθιά του θα φωνάζει τον αριθμό επανάληψης στον οποίο βρισκόμαστε.

swstes_kampseis_05


Στην εκτέλεση των κάμψεων τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι πρώτον ο κορμός ή τα πόδια να μην βρίσκονται σε ευθεία και δεύτερον να μην γίνεται ολόκληρο το εύρος της κίνησης από κάτω μέχρι επάνω. Στο πρώτο βοηθάει να έχουμε το κεφάλι μας σε ευθεία και να μην ξεχνάμε ότι πρέπει να κρατάμε ίσιο το σώμα μας. Και στα δύο ωστόσο βοηθάει να έχουμε ένα δεύτερο άτομο, καθρέφτη ή βιντεοσκόπηση για να εντοπίζουμε τα λάθη μας. Όταν ανεβαίνουμε από τη κάθε επανάληψη είναι εξίσου σημαντικό να πηγαίνουμε όσο πιο ψηλά μπορούμε, ακόμα και αν αυτό απαιτεί πίεση από τους ώμους. Αυτό το βλέπετε καλύτερα στο στάδιο C από τις τρεις επόμενες εικόνες.

swstes_kampseis_06

Στη συνέχεια παραθέτουμε ένα σύντομο (1.5 λεπτό) βίντεο από το NSWC (Navy Special Warfare Center, Κέντρο Ειδικών Επιχειρήσεων Ναυτικού), ή αλλιώς το κέντρο εκπαίδευσης των Navy SEAL. Στο βίντεο είναι ο Διευθυντής Σωματικής Αγωγής του κέντρου, κύριος Μάικ Κάβιστον που παρουσιάζει πως γίνονται οι σωστές κάμψεις. Όπως λέει το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τη σωστή τεχνική, το σωστό εύρος κίνησης και τη ταχύτητα-ρυθμό επανάληψης. Βλέπετε το βίντεο αυτό παρακάτω.

Προτού κλείσουμε αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κύριος Μάικ Κάβιστον που είδατε στο παραπάνω βίντεο έχει πτυχίο ανθρωπολογίας, μεταπτυχιακό στη κινησιολογία, είναι τρεις φορές πρωταθλητής σε αγώνες κωπηλασίας κλειστού χώρου (CRASH-B) και το 2002 στη κατηγορία 40-49 έκανε νέο παγκόσμιο ρεκόρ. Έχει εργαστεί ως καθηγητής πανεπιστημίου σε θέματα αθλητισμού και κινησιολογίας για 14 χρόνια, και έχει ασχοληθεί σχεδόν με όλα τα δημοφιλή αθλήματα. Έπειτα από 25 χρόνια επαγγελματικής ενασχόλησης στον αθλητισμό έκανε αίτηση για τη θέση του ειδικού σωματικής αγωγής στο NSWC και έπειτα από κάποιες δοκιμασίες και συνεντεύξεις προσλήφθηκε και λίγα χρόνια αργότερα έγινε ο διευθυντής του τμήματος.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε σωστά τις ασκήσεις διότι στη σωματική εκγύμναση η ποιότητα εκτέλεσης έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τον αριθμό επαναλήψεων. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η γυμναστική είναι μία διασκεδαστική δραστηριότητα που μας προσφέρει υγεία και καλύτερη ζωή και η εκτέλεση της πρέπει να γίνεται με αυτό κατά νου.

swstes_kampseis_07

Γράψτε τα σχόλια σας εδώ...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s